diumenge, 29 de març del 2020

Andreuet 2 --- I qui és aquest VIRUS???

Ei amics i amigues! Ara estava pensant que la paraula VIRUS ja la deveu tenir una mica avorrida, oi? Jo sí!!! Però sabeu què penso jo? Doncs que gràcies a aquest virus aprendrem un munt de coses i valorarem encara molt més la bona vida que tenim!

Però també us diré una cosa per calmar-vos… la majoria de malalties que hem tingut i que tindrem venen i vindran provocades per un  VIRUS!!! La grip per exemple… Que no sabeu què és la grip?? Sí home, sí!! És aquells dies que teniu febre, que esteu molt i molt cansats i que us fan mal tots els ossos!!! La grip, nois i noies, la grip! Doncs també és un VIRUS! De fet, ara que hi penso, a vegades els ordinadors també tenen virus!!! I llavors els informàtics hi posen un antivirus i problema resolt… Doncs en els humans l’antivirus s’anomena vacuna!! Us sona?? No té res a veure amb el Rey León eh!!! Allò és la Vacuna Matata!!!! A cigonyaaaaaaaaa!!!!

Tornem al tema… Doncs ara resulta que el virus de la grip ha fet un amic nou, el CORONAVIRUS!!! Quin nom més estrany, oi? No es culpa seva doncs! El nom li van posar uns científics que van dir que aquest virus quan el miraves amb un microscopi semblava que portés com una corona al cap… Quins científics més originals, oi? Un virus amb corona? Doncs coronavirus! Toma ya!

La meva tieta és doctora i diu que aquest virus és perillós perquè es contagia amb molta facilitat i llavors si molta gent es posa malalta de cop els hospitals estaran massa plens i no donaran a l'abast! I com que és un virus nou encara no hi ha la vacuna per evitar que la gent es posi malalta... Per tant, la meva tieta diu que ara cal quedar-nos a casa perquè el virus no es pugui contagiar fàcilment mentre esperem la nova vacuna!

Contagiar sabeu què vol dir, oi? Molt fàcil… És com quan juguem a la peste alta o al tocar i parar… Si el que para et toca, llavors la pares tu… Així de fàcil! Si el virus aconsegueix arribar al nostre nas, ulls o boca, llavors ens posarem malalts, la pararem nosaltres… Però només ho podem agafar si algú que tingui el VIRUS ens l’envia a nosaltres… I al nostre cos només pot entrar per la boca, el nas o els ulls! Així que recorda: evita al màxim tocar-te el nas, la boca i els ulls! I quan vagis a menjar, renta’t molt i molt bé les mans!!!

Doncs ja ho sabeu, hem de fer com si juguéssim a tocar i parar… Tots ben lluny del virus! Per això mateix ens fan estar tancats a casa i per això hem d’extremar les mesures d’higiene rentant-nos molt sovint les mans amb aigua i sabó! Si el virus no té a qui posar malalt, no s’escamparà més! Hem d’estar uns dies sense poder tenir contacte amb l’altre gent, vigilant molt la nostra higiene i fent els possibles perquè el virus no passi dels uns als altres!! El deixarem sol, ben sol! Jo em quedo a casa! Jo em rento bé les mans i jo confio que tot anirà bé!

Ah i una cosa molt important que m’ha explicat la meva tieta… la gran majoria de gent que agafarà el CORONAVIRUS es curarà perfectament, però clar, la gent més gran com els nostres avis són els que ho poden patir més perquè les seves defenses ja estan més velletes, per això és clau cuidar-los i deixar-los ben tranquils a casa seva perquè el virus no s’hi apropi!

Ah, i una altra cosa molt important que la meva tieta no m’ha dit però que  jo ja sé… la gran quantitat de gent que es curarà és gràcies a tot el munt de gent que treballa de manera brillant als hospitals de les nostres ciutats!! Metges, metgesses, sanitaris, infermers… Un bravo enorme per ells!!!! I no ens oblidem dels científics que segur que ben aviat trobaran la vacuna ideal! Quina enveja de professions!!! Jo de gran crec que voldré ser infermer... I no ens oblidem de la nostra responsabilitat de quedar-nos a casa, nosaltres també serem part de l'èxit contra el coronavirus! Cadascú la seva feina i cadascú la seva responsabilitat! T'hi apuntes?

I no us atabaleu, serà un temps curt i llavors tot tornarà a la normalitat!!! Però us diré un secret… per mi no serà normalitat, per mi serà un món millor, perquè jo hauré après un munt de coses d’aquests dies de confinament… Una d’elles per exemple és que tinc una família que m’estima i em cuida i l’altra és que hem d’aprendre a fer cas i a confiar en els que manen i ens diuen les coses que  hem de fer… ESTIMAR I FER CAS… Quin aprenentatge més bonic, oi??

Vinga canalla, seguim parlant demà!

Eps, i no patiu, no m’oblido del meu objectiu de dibuixar-vos un somriure… Avui però, entendreu a qui li vull dedicar el nostre somriure i aplaudiment, oi?


17 comentaris:

Llum Burgos ha dit...

Molt xulu aquest Andrauet!!! I té tota la raó del món. Aquest és u virus igual que la grip, només que és nou i per aixó el veiem que és molt gran. Els sanitaris estàn fent un molt bon treball quidant tant a la gent que té el coronavirus tant com les persones que ja estàn quasi recuperades. Em sembla molt bé el que diu i estic totalment d'acord amb l'Andrauet!!

Unai Peña ha dit...

Quina rao tens Adreuet! Jo penso el mateix que tu, lo dels metges que estan hores i hores intentant salvar a la gent. La gent creu que el coronavirus és més perillós perquè es més nou i per això creuen que és més agressiu que la grip. Jo em quedo a casa, em rento les mans i per donar ànims a tots els que treballen surto a aplaudir amb la meva família.

Unai Peña

Bruna ha dit...

Aquest Andreuet ha sigut molt xulo i té tota la raó.

Marc Ruiz ha dit...

A mi m'ha agradat molt el que ha dit l'Andreuet. Jo tambe estic molt d'acord amb ell, sento a vegades que vull tornar a l'escola, perquè tencat a casa em sento avorrit. Voldria estar amb els avis i els cosins perquè els trobo a faltar... i amb els companys de classe!!!!!

Gemma ha dit...

Hola, sóc la Gemma i m´han agradat molt les històries que explica l´Andreuet. Molts ànims!!😊😘

ivetcarrasco ha dit...

ma encantat es tot veritat i molt bonic

Anna Viñas ha dit...

Hola, sóc l'Anna Viñas m'ha agradat molt el què ha dit, perquè té molta raó, el coronavirus és un virus molt semblant a la grip i ens quedem a casa per no contagiar i mentres esperem la vacuna. Si, jo també estic una mica farta de la paraula virus, però tot anirà bé, quina il·lusió que demà també ens diguis alguna cosa. Estic 'acord amb l'Andreuet!!! 😘😘😘

Ana ha dit...

Hola sóc la Carla, com estàs???? jo molt bé. 😊😘😘💋💋💋🤞🤞🤞👌👌

Carles Colomes ha dit...

Jo crec que els metges els haurien de pagar més per aquesta situacio!
EM SEMBLA INCREÏBLE

Laia Ortega ha dit...

Hola soc la Laia
M'ha agradat saber que l'Andreuet esta a casa com nosaltres.
Jo aquests dies he jugat molt a jocs de taula amb els pares i és molt divertit. També veig el Circ Raluy per l'ordinador.
Fins un altre dia.
Laia Ortega

Eloi Tort ha dit...

Hola.
Ma agradat molt,te tota la rao.
Grasies als metges estem tots bius i sans.
Adeu.

Ivet Valverde ha dit...

L'Andreuet té raó:ens hem de quedar a casa. Si ho fem tot sortirà bé! També hem de tenir paciència ja que és una situació nova i estem una mica espantats.

Eric Granado ha dit...

Hola molt divertit l'Andreuet. Jo cada dia a les 20:00 surto a aplaudir al balcó de casa meva.
😘

Natàlia ha dit...

Hola Andrauet, m'ha agradat molt !!!!!!! 👍👍👍😊

Alex Holtappels ha dit...

Hola Andreuet , m´agrada sorti al balcó amb la meva familia a aplaudir.

Unknown ha dit...

Hola Andreuet , m agrada sor ti tots el días al balcó amb la meva familia a aplaudir

Anònim ha dit...

Entenc que el somriure i els aplaudiments son
per els metges.